tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
+43
gomezsu
chubby
mello
nurul90
nur ana
faizals
Nadi
suria_garden
RxL max_ain
mnizam_rubani81
kumbang seekor
shark-cna
aieyda
kodomo
blinkBLINK
MLT_hidayah
sempai81
matjohn
lipbalm79
jue
pokcik
izamuddin
normalflaura
orgBARU
makhluk seni
ROZIAH
pedang
s2678
Wan
Cik Pah
U1379
ascus
botak
pacimot
abian
MYREE1571
falci
puteri lindungan bulan
tornado5807
herpes simplex
eila
cippon
zaki78
47 posters
Page 5 of 6
Page 5 of 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
ini baru betul...
Wan- KERABAT TEGAR SENIOR
- Jawatan : -
Gender :
Jumlah Post : 1020
Umur : 46
Tarikh Register : 13/11/2007
Reputation : 1
Points : 5862
Character sheet
Mutiara Kata saya: stay alive.. stay hepi.
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
ini yang kite cari...
pacimot- KERABAT FORUM
- Jawatan : MLT u29
Gender :
Jumlah Post : 352
Umur : 41
Tarikh Register : 12/09/2007
Reputation : 0
Points : 6284
Character sheet
Mutiara Kata saya: Jepun pandang ke barat untuk kemajuan..
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
mmg btol pngajar2 ni kurg pngalaman sbb diorf fresh dr u,tp kite student ni dpt rase kesungguhan diorg dlm mnyampaikan ssuatu ilmu 2..n kte xleh 100% mnyalahkan diorg klu kptsn exam mrosot,sbb student skg tlalu njoy..tlalu bgantung kpd pngajar lam ssuatu subjek.klu kte bdikari n bsungguh2 mncari ssuatu yg kte xdpt dr pngajar 2,insyaAllah kte akn mnyedari sbnrny bnda 2 simple je.so smuani bgantung atas khendak kte je..nak n xnk.
nur ana- AHLI SENIOR
- Jawatan : student
Gender :
Jumlah Post : 68
Umur : 37
Tarikh Register : 02/12/2007
Reputation : 0
Points : 6241
Character sheet
Mutiara Kata saya: beranilah bermimpi..
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
salam...owh.....kolej jurutknologi makmal prbatan kat kl tuh ker???
sy di matrik skrg...dpat offer spa8 n kkm ke sana...
x bgus ker sana?? ok tak??? tgh konpius..
sy di matrik skrg...dpat offer spa8 n kkm ke sana...
x bgus ker sana?? ok tak??? tgh konpius..
nurul90- AHLI JUNIOR
- Jawatan : pelatih
Gender :
Jumlah Post : 30
Umur : 34
Tarikh Register : 12/04/2008
Reputation : 0
Points : 6076
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
Saya kira ni menjadi posting terakhir dalam thread ni memandangkan hujah-hujah hampir semua sudah dilontarkan. Mungkin tak semua boleh terima mahupun faham hujah2 saya...tapi memadailah kalau menjadi santapan minda anda sekalian...kebenarannya anda sendiri boleh berfikir secara bijaksana
La nih saya nak hujah balas tentang prestasi student yang dikatakan merosot disebabkan kewujudan kami. Saya sendiri dah siasat perkara ni dan didapati perkara nih kurang tepat. Ya ada keputusan merosot Cuma yang diketahui pleh saya hanya satu subjek sahaja. Jika En Nadi ingin kepastian lanjut, molek lah kiranya jika bagi pesanan saja…mungkin banyak yang boleh dikongsikan. Tak manis rasanya dibincang secara terbuka memandangkan forumner bukan hanya terdiri dari mereka yang bekerja, bahkan terdiri dari pelatih dan bakal pelatih. Bukan bermakna saya bacul kepada kenyataan, Cuma saya tidak mahu mengguris imej mana-mana pihak.
Benar kata En. Nadi, asal dan tujuan thread ni nak membincangkan hala tuju bakal MLT…Saya mungkin tak perlu memberi ‘kuliah’ disini jika nyamuk disalahkan, tapi nampaknya kelambu yang dibakar rentung. Kami yang seumpama kelambu nih dah hampir-hampir mendebu di mata warga pelatih dan KKM. Itu yang saya ingin pertahankan. Saya tak ingin mengubah pendirian anda. Anda ada hak memberikan pendapat, tapi jika anda rujuk balik pada posting sebelum ini…apa yang dikatakan tentang kami AMAT TIDAK ADIL. Anda tidak setuju skim pengajar terbuka kepada siswazah…itu sahaja, kan? Maka anda seharusnya menyatakan ketidapuasan hati pada sang nyamuk, bukan pada kelambu…betul tak?? Tapi dengan mempersoalkan keupayaan kami mengajar yang masuk tidak sampai setahun adalah KEJAM. Jika anda sendiri muhasabah tentang diri anda yang dipostingkan buat pertama kali, adakah anda sama dengan diri anda sekarang? Jangan memberikan pandangan BIAS kerana kami mendapat faedah dari skim pengajar. Jangan musuhi kami kerana itu. Kami sering dilihat sebagai ensiklopedia berjalan…tahu segala ilmu dalam dunia perubatan hanya kerana memegang ijazah. Tapi ketahuilah, ilmu yang ada hanya setitis air dalam lautan. Tak mampu kami ketahui semua, kami bukan TUHAN. Hanya ALLAH SWT yang MAHA MENGETAHUI. Kami sendiri telah akui kelemahan yang ada….kami inginkan masa dan bimbingan dari yang senior (pengajar dan kakitangan lain). Kami tidak pernah memperkecilkan sesiapa..bahkan kami memandang tinggi kepada pengalaman yang senior kami ada. Mentaliti yang merasakan kami menganggap pemegang diploma adalah golongan picisan TIDAK BENAR SAMA SEKALI. Itu adalah minda orang yang tidak yakin pada keupayaan diri sendiri. Kenapa kami perlu memperkecilkan pemegang diploma? Kami sendiri yang menghasilkan pemegang diploma. Jika kami sendiri merendahkan golongan ini bermakna kami sendiri yang merendahkan martabat ilmu yang dicurahkan. Di kolej swasta dulu, saya telah banyak memberi dorongan kepada student untuk lanjutkan pelajaran ke peringkat tinggi. Buktinya, hampir 40% akan menamatkan pengajian ijazah pertama tahun ni. Salah seorang student saya pula telah menjadi Super Duper Junior Biomed di UM. Adakah ini dilihat kami memperkecilkan nilai sebuah diploma? TIDAK!!!
Kerana rasa PENYAYANG pada dunia MLT, maka kami menjadi pengajar yang tawakal dan bersabar dengan kerenah pelatih. Mungkin pelatih, tamat je latihan maka putuslah hubungan dengan gurunya. Tapi bagi seorang guru, dimana pun anak muridnya, salah dan silap yang mereka lakukan tetap menggigit perasaan. Seolah-olah, dicubit paha kanan, paha kiri kan terasa. Saban hari para guru bekorban perasaan tatkala kadang-kadang pelatih tidak faham tindakan guru yang tegas ingin mendidik, bahkan tohmahan pula terlalu senang dilemparkan. Tapi hati seorang guru hampir sama hati seorang ibu, menerima anak murid seadanya andai ia sendiri jujur dan telus ingin menuntut ilmu. Saya tidak pernah jemu mengulang-ngulang perkara yang sama jika anak murid saya tekun mendengar dan berusaha. TAK PERNAH terdetik sekalipun kalimah B***H. Cuma kadang-kadang bila pelatih mengadu domba tentang latihan yang terlalu banyak diberi melelahkan kami. Apa lagi yang kami harus buat? Markah nak tinggi, bila diberi jalan usaha, semua cari alasan nak lari. Tapi saya yakin, tak semua pelatih begitu…hanya mereka yang terpengaruh sahaja.
Kerana KERJA BERPASUKAN saya minta sesama kita saling bekerjasama mendidik bakal MLT ni. Jika bro yang sudah tentu mahir di makmal, jika nampak pelatih yang kureng disiplin dan ilmu, harap bro-bro tidak berkira untuk menegur dan mencurahkan ilmu tuh. Jika bro ingin menegur kelemahan pengajar, moleklah bro cari dan sampaikan sendiri pada pengajar tersebut. Jagalah martabat pendidik di mata pelatih. Amat susah membentuk pelatih yang hilang kepercayaannya. Ya, ilmu boleh dituntut mana-mana, tapi sahsiah dan jati diri seseorang bukan semua orang boleh bentuk dan bukan semudah ABC. Jikapun kami kurang ilmu dan kemahiran, sekurang-kurangnya kami perlu membentuk sahsiah dan jati diri MLT yang cemerlang.
Kerana PROFESIONALISMA saya harap kita saling hormat-menghormati tugas dan tanggungjawab masing-masing. Silakan beri teguran membina. Sedikit kutukan pun kami boleh terima. Cuma berpada-pada intikata dan siapa. Kecaman yang menjatuhkan martabat suatu profesyen yang lain dalam rumpun yang sama akan mengahancurkan rumpun itu sendiri. Contohnya, posting dari seorang bakal pelatih yang tertanya-tanya…teruk ke KTMP? Jika ramai yang mempersoalkan…nah, maka bagaimana harus kita pertahankan dunia MLT jika disini terang-terangan rasa hormat tidak kelihatan?
Saya kira siang pun akan bertukar malam, inikan pula hujah yang terakhir ini. Pada saudara Nadi, I think thrice on everything I posted here. This is not a shallow opinion on my part. I’m taking a risk here by truthfully and openly expressing our thoughts and opinions. But the risk of silence is greater though, because PRIDE is important in our job. Saudara pacimot….terima kaseh pada penjelasan anda…ya saya akui pelatih senang dipengaruhi. Sebab itu, saya perbetulkan persepsi pegawai sains dan pengajar adalah tidak sama. Tugas kami tidak sama atau serupa. Maka persepsi kami kepada MLT juga tidak sama. Juga sumbangan kami pada MLT juga tidak setara. Dan pacimot, terima kaseh dengan dorongan yang diberikan. Ini yang kami nak, sokongan padu dari anda. Ketahuilah, hati pengajar/guru/pendidik tidak pernah berkira dengan anak murid. Saya sendiri tidak pernah menjadikan masalah pelatih terlalu personal…ya, pelatih akan buat salah…memadailah jika kami tegur dan tunjukkan jalan pada mereka. Anak murid mudah memusuhi guru, tapi guru tak akan memusuhi anak murid. Pada pelatih yang ditegur dalam ni, ambil la mana yang baik dan patut. Jika dah terlajak kata, mungkin tak boleh undur…cuba boleh hati-hati di lain kali.
Pada nur ana…terima kaseh kerana MELIHAT kesungguhan pengajar. Alhamdulillah, sejuk hati pengajar mendengar. Pada nurul, bagus dari segi apa yang nurul nak tahu? Usah terpengaruh dengan posting-posting disini…kerana ia bukan situasi yang betul. Jika ana nak tahu dengan lebih lanjut…boleh tanya dengan saya atau bro-bro senior di sini, Cuma soklan kene spesifik…kay?
Wassalam.
La nih saya nak hujah balas tentang prestasi student yang dikatakan merosot disebabkan kewujudan kami. Saya sendiri dah siasat perkara ni dan didapati perkara nih kurang tepat. Ya ada keputusan merosot Cuma yang diketahui pleh saya hanya satu subjek sahaja. Jika En Nadi ingin kepastian lanjut, molek lah kiranya jika bagi pesanan saja…mungkin banyak yang boleh dikongsikan. Tak manis rasanya dibincang secara terbuka memandangkan forumner bukan hanya terdiri dari mereka yang bekerja, bahkan terdiri dari pelatih dan bakal pelatih. Bukan bermakna saya bacul kepada kenyataan, Cuma saya tidak mahu mengguris imej mana-mana pihak.
Benar kata En. Nadi, asal dan tujuan thread ni nak membincangkan hala tuju bakal MLT…Saya mungkin tak perlu memberi ‘kuliah’ disini jika nyamuk disalahkan, tapi nampaknya kelambu yang dibakar rentung. Kami yang seumpama kelambu nih dah hampir-hampir mendebu di mata warga pelatih dan KKM. Itu yang saya ingin pertahankan. Saya tak ingin mengubah pendirian anda. Anda ada hak memberikan pendapat, tapi jika anda rujuk balik pada posting sebelum ini…apa yang dikatakan tentang kami AMAT TIDAK ADIL. Anda tidak setuju skim pengajar terbuka kepada siswazah…itu sahaja, kan? Maka anda seharusnya menyatakan ketidapuasan hati pada sang nyamuk, bukan pada kelambu…betul tak?? Tapi dengan mempersoalkan keupayaan kami mengajar yang masuk tidak sampai setahun adalah KEJAM. Jika anda sendiri muhasabah tentang diri anda yang dipostingkan buat pertama kali, adakah anda sama dengan diri anda sekarang? Jangan memberikan pandangan BIAS kerana kami mendapat faedah dari skim pengajar. Jangan musuhi kami kerana itu. Kami sering dilihat sebagai ensiklopedia berjalan…tahu segala ilmu dalam dunia perubatan hanya kerana memegang ijazah. Tapi ketahuilah, ilmu yang ada hanya setitis air dalam lautan. Tak mampu kami ketahui semua, kami bukan TUHAN. Hanya ALLAH SWT yang MAHA MENGETAHUI. Kami sendiri telah akui kelemahan yang ada….kami inginkan masa dan bimbingan dari yang senior (pengajar dan kakitangan lain). Kami tidak pernah memperkecilkan sesiapa..bahkan kami memandang tinggi kepada pengalaman yang senior kami ada. Mentaliti yang merasakan kami menganggap pemegang diploma adalah golongan picisan TIDAK BENAR SAMA SEKALI. Itu adalah minda orang yang tidak yakin pada keupayaan diri sendiri. Kenapa kami perlu memperkecilkan pemegang diploma? Kami sendiri yang menghasilkan pemegang diploma. Jika kami sendiri merendahkan golongan ini bermakna kami sendiri yang merendahkan martabat ilmu yang dicurahkan. Di kolej swasta dulu, saya telah banyak memberi dorongan kepada student untuk lanjutkan pelajaran ke peringkat tinggi. Buktinya, hampir 40% akan menamatkan pengajian ijazah pertama tahun ni. Salah seorang student saya pula telah menjadi Super Duper Junior Biomed di UM. Adakah ini dilihat kami memperkecilkan nilai sebuah diploma? TIDAK!!!
Kerana rasa PENYAYANG pada dunia MLT, maka kami menjadi pengajar yang tawakal dan bersabar dengan kerenah pelatih. Mungkin pelatih, tamat je latihan maka putuslah hubungan dengan gurunya. Tapi bagi seorang guru, dimana pun anak muridnya, salah dan silap yang mereka lakukan tetap menggigit perasaan. Seolah-olah, dicubit paha kanan, paha kiri kan terasa. Saban hari para guru bekorban perasaan tatkala kadang-kadang pelatih tidak faham tindakan guru yang tegas ingin mendidik, bahkan tohmahan pula terlalu senang dilemparkan. Tapi hati seorang guru hampir sama hati seorang ibu, menerima anak murid seadanya andai ia sendiri jujur dan telus ingin menuntut ilmu. Saya tidak pernah jemu mengulang-ngulang perkara yang sama jika anak murid saya tekun mendengar dan berusaha. TAK PERNAH terdetik sekalipun kalimah B***H. Cuma kadang-kadang bila pelatih mengadu domba tentang latihan yang terlalu banyak diberi melelahkan kami. Apa lagi yang kami harus buat? Markah nak tinggi, bila diberi jalan usaha, semua cari alasan nak lari. Tapi saya yakin, tak semua pelatih begitu…hanya mereka yang terpengaruh sahaja.
Kerana KERJA BERPASUKAN saya minta sesama kita saling bekerjasama mendidik bakal MLT ni. Jika bro yang sudah tentu mahir di makmal, jika nampak pelatih yang kureng disiplin dan ilmu, harap bro-bro tidak berkira untuk menegur dan mencurahkan ilmu tuh. Jika bro ingin menegur kelemahan pengajar, moleklah bro cari dan sampaikan sendiri pada pengajar tersebut. Jagalah martabat pendidik di mata pelatih. Amat susah membentuk pelatih yang hilang kepercayaannya. Ya, ilmu boleh dituntut mana-mana, tapi sahsiah dan jati diri seseorang bukan semua orang boleh bentuk dan bukan semudah ABC. Jikapun kami kurang ilmu dan kemahiran, sekurang-kurangnya kami perlu membentuk sahsiah dan jati diri MLT yang cemerlang.
Kerana PROFESIONALISMA saya harap kita saling hormat-menghormati tugas dan tanggungjawab masing-masing. Silakan beri teguran membina. Sedikit kutukan pun kami boleh terima. Cuma berpada-pada intikata dan siapa. Kecaman yang menjatuhkan martabat suatu profesyen yang lain dalam rumpun yang sama akan mengahancurkan rumpun itu sendiri. Contohnya, posting dari seorang bakal pelatih yang tertanya-tanya…teruk ke KTMP? Jika ramai yang mempersoalkan…nah, maka bagaimana harus kita pertahankan dunia MLT jika disini terang-terangan rasa hormat tidak kelihatan?
Saya kira siang pun akan bertukar malam, inikan pula hujah yang terakhir ini. Pada saudara Nadi, I think thrice on everything I posted here. This is not a shallow opinion on my part. I’m taking a risk here by truthfully and openly expressing our thoughts and opinions. But the risk of silence is greater though, because PRIDE is important in our job. Saudara pacimot….terima kaseh pada penjelasan anda…ya saya akui pelatih senang dipengaruhi. Sebab itu, saya perbetulkan persepsi pegawai sains dan pengajar adalah tidak sama. Tugas kami tidak sama atau serupa. Maka persepsi kami kepada MLT juga tidak sama. Juga sumbangan kami pada MLT juga tidak setara. Dan pacimot, terima kaseh dengan dorongan yang diberikan. Ini yang kami nak, sokongan padu dari anda. Ketahuilah, hati pengajar/guru/pendidik tidak pernah berkira dengan anak murid. Saya sendiri tidak pernah menjadikan masalah pelatih terlalu personal…ya, pelatih akan buat salah…memadailah jika kami tegur dan tunjukkan jalan pada mereka. Anak murid mudah memusuhi guru, tapi guru tak akan memusuhi anak murid. Pada pelatih yang ditegur dalam ni, ambil la mana yang baik dan patut. Jika dah terlajak kata, mungkin tak boleh undur…cuba boleh hati-hati di lain kali.
Pada nur ana…terima kaseh kerana MELIHAT kesungguhan pengajar. Alhamdulillah, sejuk hati pengajar mendengar. Pada nurul, bagus dari segi apa yang nurul nak tahu? Usah terpengaruh dengan posting-posting disini…kerana ia bukan situasi yang betul. Jika ana nak tahu dengan lebih lanjut…boleh tanya dengan saya atau bro-bro senior di sini, Cuma soklan kene spesifik…kay?
Wassalam.
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
mmm..panjang lebar komen nie..Suria Garden nie dah sudah berumah tangga atau single ek..??ada yang perlu diperbetulkan agaknya...terutamanya tentang peg sains dan pengajar....dua2nya berbeza...cuma...mungkin seperti yang pernah saya perkatakan dahulu...biasanya bila dalam bidang MLT nie..ada sahaj gred Ijazah yang masuk..pasti sinonim ngan peg sains...agak sukar untuk perjelaskan perkara ini di sini...bukan niat saya nak menyebelahi mana2 pihak...pokok pangkal semuanya ada pada HATI...Kepada yang bekerja di bahagian HOSPITAL...mudahkah anda jumpa JTMP U32,U36.U38 mahupun u40 yang boleh diajak sembang semeje di kedai kopi di luar waktu pejabat..??sedangkan mereka ada MLT..??kita sering melaungkan pihak yang memegang gred C yang selalu berlaku tidak adil...berbalik pada apa yang telah dikatakan dari awal tadi...
HATI..
HATI..
pacimot- KERABAT FORUM
- Jawatan : MLT u29
Gender :
Jumlah Post : 352
Umur : 41
Tarikh Register : 12/09/2007
Reputation : 0
Points : 6284
Character sheet
Mutiara Kata saya: Jepun pandang ke barat untuk kemajuan..
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
nurul90 wrote:salam...owh.....kolej jurutknologi makmal prbatan kat kl tuh ker???
sy di matrik skrg...dpat offer spa8 n kkm ke sana...
x bgus ker sana?? ok tak??? tgh konpius..
kalau nak jadi juruteknologi makmal perubatan gred U29, kontrak dengan KKM selama 5 tahun leh lah proceed tawaran tu. kelulusan diploma. kerja terjamin. yuran pengajian ditanggung KKM, de elaun lagi.
kalau teruskan dengan matrik tu, peluang terus ke Universiti, anda akan terus berijazah, namun kerja perlu cari sendiri, bergantung pada course yg anda dapat untuk ijazah pertama. anda pun sedia maklum matrik camne.
Wan- KERABAT TEGAR SENIOR
- Jawatan : -
Gender :
Jumlah Post : 1020
Umur : 46
Tarikh Register : 13/11/2007
Reputation : 1
Points : 5862
Character sheet
Mutiara Kata saya: stay alive.. stay hepi.
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
sje nak bg tau..
pengajar MLT(berijazah dan lebih tinggi) = gred U41
scientific officer (s.o) = gred C41
beza gred,tp sme kelulusan .. moh jd pengajar gred pn dh sme dgn dokter2 ..
knp? X prcaye..
mello- AHLI JUNIOR
- Jawatan : pelajar mlt
Gender :
Jumlah Post : 19
Umur : 37
Tarikh Register : 08/04/2008
Reputation : 0
Points : 6076
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
mello wrote:
sje nak bg tau..
pengajar MLT(berijazah dan lebih tinggi) = gred U41
scientific officer (s.o) = gred C41
beza gred,tp sme kelulusan .. moh jd pengajar gred pn dh sme dgn dokter2 ..
knp? X prcaye..
kau ni kan mello, hanya satu dalam kepala.. poyo.
Wan- KERABAT TEGAR SENIOR
- Jawatan : -
Gender :
Jumlah Post : 1020
Umur : 46
Tarikh Register : 13/11/2007
Reputation : 1
Points : 5862
Character sheet
Mutiara Kata saya: stay alive.. stay hepi.
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
sebenarnya saya x kisah sape pengajar student mlt tapi kena pastikan bila diorang keluar menjadi mlt, diorang boleh buat kerja dan senang ditunjuk ajar!
zaki78- KERABAT SENIOR
- Jawatan : mlt
Gender :
Jumlah Post : 480
Umur : 46
Tarikh Register : 15/03/2007
Reputation : 2
Points : 6527
Character sheet
Mutiara Kata saya: proud be your self!
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
kte pun smpat belajar ngan lecturer bru 2.memang sombong pun rase2ny mcam diorang xtau pape tp nk wat cm ne diorang ad degree kte mase 2 diploma pun xde lg........cian adik2 junior...ramai dah lecturer kte naik pangkt ke bhgian pengambilan latihan....
chubby- AHLI JUNIOR
- Jawatan : mlt
Gender :
Jumlah Post : 27
Umur : 39
Tarikh Register : 19/07/2008
Reputation : 0
Points : 5969
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
sebenarnyer pegawai sains dan mlt bukan bidang samer banyak sebab n reson nyer. contoh nyer aderlah kat sebuah hospital dimana lab diperintah oleh pegawai sains, tak berdaya maju la lab tersebut dan bos tersebut tak pandai buat field work. camner kiter pun nak maju kan kan nek kan?
gomezsu- AHLI FORUM
- Jawatan : Juruteknologi Makmal Perubatan
Gender :
Jumlah Post : 6
Umur : 45
Tarikh Register : 27/07/2008
Reputation : 0
Points : 5961
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
Para kengkawan yang ada minat nak jadi pengajar tu jangan lepaskan peluang untuk sambung belajar lagi
tay_rie- SUPER DUPER SENIOR
- Jawatan : kaji darah
Gender :
Jumlah Post : 207
Umur : 45
Tarikh Register : 06/09/2007
Reputation : 0
Points : 6311
Character sheet
Mutiara Kata saya: Peace No War !!! :D
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
ermmmmmmmmmmm....
tornado5807- KERABAT FORUM
- Jawatan : Juruteknologi Makmal Perubatan
Gender :
Jumlah Post : 339
Umur : 48
Tarikh Register : 17/03/2007
Reputation : 0
Points : 6421
Character sheet
Mutiara Kata saya:
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
eeemmm.... kalu leh xnak jadik pengajar, coz bidang pengajar dah dikuasai oleh lulusan biomedic yg xde diploma MLT. x best.
harap2 de jawatn MLT U41 atau sewaktu dengan nya yg leh tadbir satu lab... pendek kata nak keje lab gak.
harap2 de jawatn MLT U41 atau sewaktu dengan nya yg leh tadbir satu lab... pendek kata nak keje lab gak.
Wan- KERABAT TEGAR SENIOR
- Jawatan : -
Gender :
Jumlah Post : 1020
Umur : 46
Tarikh Register : 13/11/2007
Reputation : 1
Points : 5862
Character sheet
Mutiara Kata saya: stay alive.. stay hepi.
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
Tak jadi pengajar pun takpe, jadilah Clinical Instructor kee tolong2 bakal MLT kita, amcm setuju keee
tay_rie- SUPER DUPER SENIOR
- Jawatan : kaji darah
Gender :
Jumlah Post : 207
Umur : 45
Tarikh Register : 06/09/2007
Reputation : 0
Points : 6311
Character sheet
Mutiara Kata saya: Peace No War !!! :D
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
ok jugak, tapi student mlt kenalah pegi kat kk.tay_rie wrote: Tak jadi pengajar pun takpe, jadilah Clinical Instructor kee tolong2 bakal MLT kita, amcm setuju keee
zaki78- KERABAT SENIOR
- Jawatan : mlt
Gender :
Jumlah Post : 480
Umur : 46
Tarikh Register : 15/03/2007
Reputation : 2
Points : 6527
Character sheet
Mutiara Kata saya: proud be your self!
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
Hmmm kat hospital & KK ok jugak, yelah kita pun pernah jadi student. Sem 1,2 dan 3 memang kurang sikit penerimaan tapi bila lepas attachment confirm student MLT dah pandai jadi peranan kita sebagai CI amat penting untuk membantu mereka. So terima jee kalau pengajar2 sekarang bukan dari kaLangan MLT give them chance sebab mereka bertatih untuk belajar kan...
tay_rie- SUPER DUPER SENIOR
- Jawatan : kaji darah
Gender :
Jumlah Post : 207
Umur : 45
Tarikh Register : 06/09/2007
Reputation : 0
Points : 6311
Character sheet
Mutiara Kata saya: Peace No War !!! :D
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
emm,.. semua nya bergantung pada individu pelatih tu sendiri, kalau nak tahu lebih, kena la usaha lebih. kalau pengajar x dapat bagi ilmu praktikal, pepandai la pujuk senior bagi ilmu..
Wan- KERABAT TEGAR SENIOR
- Jawatan : -
Gender :
Jumlah Post : 1020
Umur : 46
Tarikh Register : 13/11/2007
Reputation : 1
Points : 5862
Character sheet
Mutiara Kata saya: stay alive.. stay hepi.
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
kalau yang belajar selain drpd imr mcm aku nih,kene la pandai2 blajar sendrik..cuma bnyk teori dr pektikel..tapi takpe,ilmu gak tu walaupun teori
time pektikel buat yang terbek,tnya pada sr mlt pasal apa yang kita tak pernah dgr,tak penah belajar..
aku kat sini untung sbb sr mlt tak kedekut ilmu,walaupun downg sibuk sempat lagi ajar aku..
time pektikel buat yang terbek,tnya pada sr mlt pasal apa yang kita tak pernah dgr,tak penah belajar..
aku kat sini untung sbb sr mlt tak kedekut ilmu,walaupun downg sibuk sempat lagi ajar aku..
aieyda- KERABAT OTAI
- Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender :
Jumlah Post : 3994
Umur : 40
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 8108
Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
Jadi kengkawan turunkanlah ilmu kepda bakal2 MLt kita
tay_rie- SUPER DUPER SENIOR
- Jawatan : kaji darah
Gender :
Jumlah Post : 207
Umur : 45
Tarikh Register : 06/09/2007
Reputation : 0
Points : 6311
Character sheet
Mutiara Kata saya: Peace No War !!! :D
MLT_hidayah- KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
- Negeri :
Jawatan : juruteknologi makmal perubatan
Gender :
Jumlah Post : 1508
Umur : 40
Tarikh Register : 26/02/2008
Reputation : 3
Points : 6029
Character sheet
Mutiara Kata saya: "WaLaUaPaPUN Yg BeRLaKU..HidUP InI MesTi diTeRusKaN...i dOnT FoRGiVe PeOpLe BecOz I'm WeaK . i FoRGiVe ThEM BecOz I'm StRoNG EnoUGH tO UndERsTaND ThaT eVeRYoNE MaKEs MiSTaKE.."
tay_rie- SUPER DUPER SENIOR
- Jawatan : kaji darah
Gender :
Jumlah Post : 207
Umur : 45
Tarikh Register : 06/09/2007
Reputation : 0
Points : 6311
Character sheet
Mutiara Kata saya: Peace No War !!! :D
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
hai, salam kenalan!
Last edited by nonebody on Wed 27 Aug 2008, 6:25 pm; edited 3 times in total
nonebody- AHLI FORUM
- Jawatan : mlt
Gender :
Jumlah Post : 3
Umur : 44
Tarikh Register : 27/08/2008
Reputation : 0
Points : 5930
Re: tenaga pengajar(mlt imr) terdiri drpd peg sains.
salam..perkenalan..sy kenalkan dr sy sbg bekas mlt tp sy dh upgrade tgh amik degree. terkezut sy bila membaca forum ini!!! mengape begitu sekali tomahan n kutukan yg dilemparkan...seolah2 tiada secubit kebaikan yg ada pd mereka pengara br exp di imr!!! tiada sedikit ilmu ke yg anda dpt dr mereka? ingat pesan Rasulullah...pertama hormati ALLAH, 2- RASULULLAH, 3-IBUBAPA, 4-GURU yg mengajar...renungkan ka..sedih sungguh dgn cernaan yg dilemparkan ..terutama oleh bakal mlt yg belum dilantik!!!!!
min- AHLI FORUM
- Jawatan : tah ape2 daaaaaaaaa
Gender :
Jumlah Post : 1
Umur : 40
Tarikh Register : 29/08/2008
Reputation : 0
Points : 5928
Page 5 of 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Similar topics
» BERGABUNG TENAGA UTK BERJAYA.....CAYOOO. KENGKAWAN SEMUA
» melanjutkan pelajaran ke kos medic drpd mlt
» LEBIH BAIK drpd kufur kpd suami...
» Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik....Rahsia..!
» Jawatan MLT Gred U41
» melanjutkan pelajaran ke kos medic drpd mlt
» LEBIH BAIK drpd kufur kpd suami...
» Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik....Rahsia..!
» Jawatan MLT Gred U41
Page 5 of 6
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum
Thu 16 May 2024, 10:59 am by mrvx
» 1 januari 2024
Mon 01 Jan 2024, 3:23 pm by MaStErMiNd
» PENDAFTARAN EVENT REUNION JURU X-RAY (BATCH38)
Sat 14 Oct 2023, 5:54 am by mrvx
» Langkah cegah osteoporosis buat wanita
Sun 14 May 2023, 11:21 am by fifie
» PANDUAN - RUANG NIAGA DAN JUAL-BELI
Thu 11 Aug 2022, 12:15 pm by MaStErMiNd
» patut x juruxray ada elaun kritikal???
Thu 26 May 2022, 12:11 pm by mrvx
» Diploma Lanjutan Sonografi
Thu 26 May 2022, 12:05 pm by mrvx
» nk tukar suka sama suka..
Thu 26 May 2022, 11:58 am by mrvx
» Bayi disumbat dalam kotak ditemui bernyawa
Wed 10 Nov 2021, 5:08 pm by anakpintar
» 2017 PENUH MAKNA
Tue 09 Feb 2021, 4:48 pm by Fieza
» FORUM PARAMEDIK 2021
Tue 09 Feb 2021, 4:01 pm by Fieza
» mari sembang dengan saya
Tue 09 Feb 2021, 3:57 pm by Fieza
» mn otai2 forum paramedik?
Tue 09 Feb 2021, 3:55 pm by Fieza
» Photo - Department of Nuclear Medicine, Radiotherapy and Oncology,
Tue 29 Oct 2019, 11:14 am by mrvx
» Kenaikan elaun COLA bantu penjawat awam: Cuepacs
Wed 16 Oct 2019, 2:12 pm by MaStErMiNd
» Jawatan Kosong Jururawat
Sat 20 Jul 2019, 2:46 pm by msaa
» Dari MeJa KaiNKaPaN
Thu 17 May 2018, 3:09 am by kainkapan
» Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..
Thu 15 Jun 2017, 2:53 pm by Fieza
» Paramedic.BBFR.Net - Kemerosotan? Respond please!
Thu 15 Jun 2017, 2:50 pm by Fieza
» Antara Perlembagaan dan Gunung Kinabalu
Thu 08 Jun 2017, 9:26 am by Info Bola Sepak